Monday, June 11, 2007

Växjö tur och retur

Åter i stockholm efter att ha tagit ett rejält avsked av växjö i en hel vecka.
Avsked med buller & bånge må jag säga. Och med stora mängder av öl och absinth.
Mm mm mm. Vad gjorde jag innan absinthen kom in i mitt liv?
Det präktiga svaret: tillexempel kanske jag inte låg och spydde en hel nationaldag och vred mig i bakfyllans plågor?
Det sanna svaret: jag drack väl jäger istället.

Växjö i korthet:
  • Lördag - deluxe med josse, linus och evelina. Vi kollade på vargpakten, sjöng hitten "bara jag som dansar" , skakade rumpa, skrek i megafonen med mera. Linus och jag dansade även tokbugg och gick runt och sa oförskämdheter till folk. det va skoj! Under promenaden hem till campus vrickade jag foten, men det insåg jag först dagen därpå.
  • Tisdag - Praktikseminarium och lunchhäng med klassen. Till kvällen var det dags för avslutningsfest. Jag satte på mig sötaste sviden, men på alla kort jag tagit är jag redan shletfull så det syns inte hur söt jag en gång var. (så skicka kort om ni har) Rolig fest blev det iaf och god mat. jag höll ett tårdrypande tal om campus och mina misslyckade (beroende på hur man ser det) försök att hitta kärleken där. Efter middagen blev det fest hos josse och linus. Tanken var att vi skulle till stallet, men kön var så lång att det blev att gå tillbaks till förfesten igen och fortsätta istället. Någonstans i detta skede svepte jag sju öl och fem (?) shottar absinth. In i dimman med andra ord. Men jag har hört att jag dansade mycket och hade en rufsig frisyr, så det va säkert alldeles underbart!
  • Onsdag - Malin kräks som en räv heeela dagen.
  • Torsdag - Lunch med shandiz, sedan häng med karin, malle, anna och johanna inne i teaterparken. trevligt, trots att jag glömt bort att jag hade en lunchdate med dom. (suck). Lite shopping på en liten kedja vid namn H unt EM, sedan hem igen. Till kvällen blev det grillning på tufvanängen och häng hemma hos johan och eve. Mycket gemytligt.
  • Fredag - Städ & pack hela dagen. Snabbfika med johanna på astrakan, sedan mera städ & pack. Åkte in till stan och gick hem till anna och malin. Där var det highschool-kväll med tre fantastiska filmer. Två bring it on uppföljare samt favoriten tio orsaker att hata dig. Jag, karin, malin, anna och emma f njöt i fulla drag. jojo.
  • Lördag - Karin och Malin åker svenska buss till stockholm i sex&enhalvtimmar. tjoho. karin sov och åt semi-isglass, jag läste. det gick rätt fort. sedan hade vi parkhäng och pratade om leggins och balonger.

Lördag kväll åkte jag till mira. Jag hängde med henne och antonio på födelsedagsfest hos en polare, dan. Det var trevligt, men lite slött.

I går började jag flytta in i mitt nya boende, ett studentrum på lappis som jag bytlånar med den trevliga alvestasonen anders. Nu har jag fått hit det mesta av mina grejer och fått internet. Tror det kommer bli riktigt sweet att bo här. mm mm mm!

I dag har jag förövrigt hängt en stund på festivalkontoret, ätit glass och hängt med linda & lucky lukas i hagsätra. Vi hade en sjukt maffig picnic som fortfarande håller mig mätt.

Mitt uppdrag för i morgon är att undersöka mitt närområde. Exempelvis möjligheter till bad och friluftsliv.

Ska uppdatera bloggen flitigt nu, jag lovar. snart kommer t.ex en massa roliga bilder.

puss o hej

4 comments:

Anonymous said...

åhh mally, i miss ya. vi hade några trevliga dejtar under helgen! måste ses i sommar igen!

pusspuss

Anonymous said...

ska du inte nämna att jag var med och njöt till fullo under fredagen...? hmpf, jag är en smula förnärmad.

Anonymous said...

ser fram emot bilderna!

mal the pal said...

åh. malle, jag ber om ursäkt söta fröken. det är nu åtgärdat