Tuesday, June 19, 2007

Lappis + filmtips

Om ni undrar hur jag bor numera så ser ni svaret här ovan. Det mellersta huset, borde vara nr 19, dvs mitt. Här huserar jag i Alvesta-Anders lilla rum, som är mysigt och fullt med roliga teckningar och utklipp. Har dessutom lokaliserat hans ernstologi-bok, vilket jag tycker är fantastiskt roligt.

Korridoren jag bor i är relativt sommartom, men några pal's har jag i alla fall.
Joni & Minna bor här över sommaren. Ett finkst litet par i 25-års åldern som jobbar inom vården. Har mest snackat med Minna, och hon verkar riktigt skön, men de jobbar mest hela tiden. Pontus, är en svensk teknist-nörd. I luv it! Ni vet hur jag känner för nördar. I går hade han hawaiiskjorta och i dag cowboyhatt. Han pratar nästan flytande ryska och är lite översocial.
Timmy, var tysk, hjälpsam, försynt och burrhårig. Ett tag sedan jag såg honom nu så jag tror att han har åkt hem över sommaren. Sedan har vi även en tjusig phd från tadjikistan. Han är frustrerad över att folk slabbar i köket men verkar i övrigt reko.

Tjoho, det var min korridor det!

I dag har jag hängt en liten stund på festivalen. Missade såklart min buss i förmiddags (eller jag trodde det gick senare bussar, men det gjorde det inte), så jag åker hem i morgon istället.
Ska jobba lite på festivalen i nästa vecka, för C är sjuk, så det blir en kortare koholmen-vistelse än planerat.

Kvällshäng hos sanna. Käkade pizza, drack kaffe och kollade på den bästa filmen på länge "Faster, Pussycat! Kill! Kill! från 1965. Tura Satana som spelar Varla är min nya idol. Het som få, det lovar jag! Se bara på henne!!!

Blondinen i filmen, Billie, stod dock för de skönaste replikerna. T.ex, "Yes that´s right - im drunk" och "It´s passing out time". Meehhh... Kanske inte så kul så taget ur sammanhanget, men i situationen - JA!
Var tvungen att kolla upp filmen på imdb, och ja, natuuurligtivis är det Russ Meyer mannen bakom Beyond the valley of the dolls som står som skapare till mästerverket. I knew it!
Så två bra filmtips; ladda genast ner Faster, Pussycat! Kill! Kill! och icke att förglömma Beyond the valley of the dolls. Sjuktbra med betoning på sjukt.
puss


2 comments:

Anonymous said...

Ahhhh-hahahaha, jag SKAA ladda ner!
Kram på dig!

Anonymous said...

He's always been big, he killed his mother when he was born.
Aoch!