Monday, June 18, 2007

Nörderi & medeltidsroppe

Tjoho gott folk, tjoho!

Har tillbringat några dagar med att verkligen hårdnörda framför datorn i mitt lilla studentrum. Det hela började med att jag läste Limpans blogg, där han har ett klipp från YouTube där en slyngel härmar en massa kändisar.

En av dem han härmar är en tös vid namn Lonelygirl15. Jag tyckte att det där ringde nån liten klocka i bakhuvvet, så jag googlade namnet. Fick fram en liten youtube subkultur som fascinerade mig. Lonelygirl15, eller Bree, som hon också kallas startade en videoblogg där för ca 1 år sedan. Det hela börjar väldigt oskyldigt med små tokerier kring henne, hennes gosedjur och polaren Daniel. Efter ett tag spårar dock det hela ur och man får reda på att Bree´s föräldrar är med i en läskig sekt och att nåt skumt är i görningen. Massor av folk engagerade sig i det hela och följde bloggen. Efter ett tag så avslöjades det dock att alltihopa var en bluff, Bree & Daniel var egentligen skådisar (rätt kassa skådisar dessutom) och storyn var påhittad av ett produktionsbolag. Folk blev rätt upprörda, men bloggen/såpan rullar fortfarande på.

Såklart var jag tvungen att kika. Nu har jag snart kollat 8 månaders 3 minutersavsnitt. Hahaha. Och detta är inte ens bra, I´ll remind you all! Men är man besatt så är man. I morgon ska jag avsluta mitt förhållande till Bree, Danielbeast, Jonas och P.Monkey för gott. Det är inte hälsosamt att nörda ner sig, inte i saker som är kassa iaf.

Vill ni förstöra era liv? Go ahead! http://www.youtube.com/profile_videos?user=lonelygirl15

För övrigt har jag även varit ute i verkligheten. Sanna, Mad´s och jag var ute på krogen i Lördags. Först på Pettssons (petsounds) och sedan på sjätte tunnan. Drack mjöd och spårade ur om hur man blev daterape'ad på medeltiden. Eftersom mjödkruset var sjukt stort tänkte vi att allt nog var sjukt stort på medeltiden, t.ex. rohypnolen. För att minnas allt vårt roliga skickade jag detta sms till mig själv: "medeltidsroppe, kundvagn, trähjul och jultomten kommer med säcken, myntmyntinkast och mortel"

Ni förstår precis, ellerhur?

I morgon far jag hem för att köra igång ett tidigt midsommarfirande/familjehäng så det blir inget bloggande på ett tag. Om jag inte kan hacka ett trådlöst nätverk i K-sund dvs.

Puss o glad midsommar!

No comments: