Friday, June 15, 2007

Vackra dagar galna nätter

Hej kamrater och tjuvläsare!
Några actionspäckade (meh, nåja) dagar har förflutit. Här kommer resumén...

ONSDAG
Dag: Skulle träffa Linda och Lucky Lukas på stan, men det blev inställt. Så jag käkade nudlar, pillade mig i naveln och slappade hemma riktigt länge istället, innan jag fick för mig att dra in till stan. Väl där var jag lite kulturell, gick på stadsmuseet och kände mig rätt nöjd.
Kom på att jag borde handla svamp på hötorget, så jag hoppadde på tunnelbanan. Lyssnade på säkert! i ipoden när jag insåg att jag åkte längs med fel linje. Hoppade av vid Östermalmstorg, lätt dissorienterad. Gick sedan in i citytursitmode och hade det riktigt skoj. Är ju så sällan i de krokarna men det var riktigt trevligt! Gick och lät mig fascineras av gamla damer i tjusiga pumps, handskaffärer, män i yngre medelåldern i ljusblå sommarskjortor som körde tvillingvagnar, äldre herrar med tax, cyklande stekare i kotlettfrisyrer och inredningsbutiker som endast sålde möbler i new englands style. Exotiskt till max.
Insåg efter ett tag att jag inte hade en aning om var jag var ( läs karlaplan), så jag hoppade på en buss mot djurgården. En flicka i 6-7 års åldern betraktade min blommiga klännig och mina röda converse med en sjukt skeptsik blick, kanske för att hennes mamma påminde en hel del om Anna Skipper. Hoppade av vid strandvägen, promenerade längs vattnet och spanade på båtar, kikade på spirit of the wild utställningen på raul wallenbergs torg och tog mig sakta men säkert till hötorget och köpte min svamp. Sedan hem, äta, pimpa, dra...
Kväll: Mötte Mira på söder runt åtta. Vi drog i oss en tetra vin på en halvtimma. Sedan gick i till Kellys där miras polare jobbade i baren, så det bjöds på öl & shots, tjoho!

Före

Vi hookade up med en snubbe (mr tattooface), minns inte hans namn, men det var en rolig typ som sedan hängde med oss till marie laveau där det var releasfest för turbonegros nya platta. Hank von helvette var dj, och jag mistäker (p.g.a den efterföljande nackspärren) att vi rockade loss. I övrigt så minglade vi, snackade skit, träffade på sanna&mad´s och hade riktigt skoj!

Jag och tattooface blev även fotade för city. Frågan löd: Vad lägger du på grillen i sommar? Svaret löd: din mamma!
Det är tydligen med tidningen i dag! haha...


Vi drog vidare till debban i spöregnet. I götgatsbacken träffade vi på två sailors i uniform och jag tog dom båda med storm. På debaser lyckades jag även ta en amerikan i guldjacka samt en 35 årig spelutvecklare med storm. håhå jaja, där ser man - ett frutthångel äro ett frutthångel. Det är allt jag har att säga. Kan tillägas att jag var sjukt kall&blöt resten av kvällen, som en dränkt hund, men vad gjorde väl det!?

Efter


TORSDAG
Dag: En bakisdag som mest bestod av trötthet, inte så mycket illamående. Åkte till hagsätra och klippte lugg. Ett riktigt skabb är jag. Åker hem till min bästa barnfamilj, käkar upp deras mackor, pussar lite på Lukas, låter mig gratisklippas, somnar i soffa. haha, utmärkt!

Kväll: Gick upp till festivalen och hängde där en timma. Sedan tunnelbana med claes, karin, rebecka (nya praktikanten), moa, mats och caismarie till ropsten. Där sprang vi som gaseller för att hinna md lidingöbåten. Båten var proppad med fulla reklammänniskor på personalfest. obehagligt.

Avstiging vid storholmen där annas magiska hus ligger. Pasta & tomatsås i det stora köket, häng med de roliga kidsen malte och nora ( Mamma, ligger estland nära eifeltornet? Alltså, ligger det lika nära eifeltornet som canada?) och sedan diversse öl, rödvin och snack. Guns överdrivna äckel mot hultsfred, festivaler i allmänhet och sällskapsresor i alperna var roligast.

Motorbåt tillbakas till lidingö klockan ett på natten. Så sjukt mysig. Sedan taxi hem, galet dyrt. Jag är nog världens fattigaste just nu, men jag vågar inte kolla saldot.

Puss

No comments: