Friday, June 29, 2007

Midsommar & klubbande i söderhamn

Sjukt snålt med uppdatering de senaste dagarna, iknow.
Det beror dels på att jag har firat familjemidsommar i Söderhamn och dels på att jag har jobbat extra på kulturfestivalen denna vecka...

Midsommar var en på det stora hela trevlig tillställning. Var uppe i stugan Tors-Mån och han på den tiden inte rikigt med att bli galen på min familj. Visst mått av irritation är dock alltid ett resultat av umgänget.

Midsommarafton firades ute i stugan med mat & slapp och en stunds obligatoriskt besök på IOGT-NTO/Godtemplar gården vid Morviken. Där drack vi kaffe med dopp, spelade på chokladhjulet (vi fick två högvinster & en lågvinst) och kollde på alla oldies. Jag blev uppbjuden av en 70+are men avböjde, istället fick han dansa med min moder. Anna & Martin dansade också efter myyycket tjat från hennes sida. haha, pli på dom ska man ha.

Anna (min blivande svägerska) har förövrigt en tendens att snacka hål i huvvet på mig. Hon är trevlig sure, men fan vad hon kan snackar mycket, om saker som är sjuuukt ointressanta. T.ex läsa högt/kommentera varje artikel i se och hör, eller för sjuttioelfte gången återberätta historien om när vi blev mörbultade i karusellen på järvsö-marknad på Söndagen (observera att jag var med vid detta tillfälle samt at jag inte är senil). Mmmm... vad säger man.

Annars kanske Lördagen den roligaste kvällen. Min kusin fredrik kom över på dan med sin polare Lasse och meddelade att hans gamla söderhamnskompisar hade soulkväll i stan på kvällen. Familjen käkde middag i fiskelägret i skärså, och sedan åkte martin, anna, jag & markus till stan och mötte upp Fredrik&Lasse på det tjusiga etablissemanget Dr Jekyll & Mr Hyde. Faktiskt en riktigt schysst bar i söderhamn. Där ser man!

Där huserade iaf denna klubb, Soulcial: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=122273967

Lasse var förövrigt väldigt söt, men kunde ha varit 10 år yngre. haha.

När jag kom till kulturfestivalens kontor i tisdags så blev jag upplyst om att Per (även känd som "snyggper")har en klubb som ska huser just på Dr Jekyll & Mr Hyde i juli. Skoj, världen (eller söderhamn) är liten. Så har ni vägarna förbi denna metropol i juli kolla in; http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=132524413

Okej okej... Och nu kommer det jag vet att ni har väntat på. Ja, jag kommer att vara klädd i folkdräkt på skansen i sommar. Jag var och provade kläder i förrgår. Enormt tjusig kommer jag att vara. Dräkten är samma som den till vänster här nedanför. Tjoho delsbodräkt, tjoho!

Håll till godo med detta, och kom gärna och hälsa på mig på skansen i sommar!

puss

1 comment:

Anonymous said...

bra start