Friday, June 15, 2007

Slapp&häng

Väcktes vid 9:38 av ett sms från karin på kulturfestivalen.
"God morgon. Ascoolt inlägg i city! Jag är stolt över att ha dig i kulturfestivalens stall. Ha en bra dag."

Ha ha ha. Ja, kan man inte utmärka sig positivt så kan man ju i alla fall utmärka sig!
Är ni nyfikna kan ni ladda ner skiten här http://www.city.se/nyheter/1.549194
Jag finns i stockholmsdelen på sida 30. Tjoho!

På detta trevliga uppvaknande följde ännu en slapp häng-och strosardag.
Ägnade förförmiddagen åt att slagga, förmiddagen åt att surfa och dricka kaffe och eftermiddagen åt att hänga med min lill-åsa.

Vi strosade på söder, köpte glass (två kulor: 1 mintchoklad & 1 kaneläpple), lekte i en lekpark och åkte sedan gratisfärjan över till hammarby sjöstad. Där gick vi hem till åsa & martin, drack kaffe och pratade om smarta modetips (avklippta strumpbyxor = leggins, who would have known?) och roliga hittepå-dieter.

Sedan åkte jag hem. Läste ut min deckare, surfade, uppdaterade shandiz på min hångelstatus och tog det almänt lugnt. Nu är klockan nio men jag är rastlös. Inget att ta mig för, fan. Kanske tar en prommis eller sväljer min stolthet och frågar någon hur den gamla tv:n i allrummet fungerar, egentligen... Är det mina festivalgeners sätt att säga mig att jag borde ha varit i hultsfred just nu? Maybe, men jag litar på att Karin håller ställningara för oss båda i de småländska skogarna.

puss

2 comments:

Inte den som är den! said...

Kalla mig dum eller så, men jag hittade inte er på sidan 30. Lite besviken blev jag allt! Ville ju se bilden....

mal the pal said...

hmmmm. illa illa. det var en mycket fin bild. kollade du på nätet eller i papperstidningen?