Sunday, February 04, 2007

Kärlek och kalas

I gårkväll gick mitt post-25-års-kalas av stapeln. En fantastiskt trevlig baluns på det hela taget! En mängd godingar dök upp och det blev en riktigt fin kväll, först hemma hos mig och senare ute på deluxe (och så en vända hemma hos mig igen).

Josse, Anna, Emma och Malle hade knåpat ihop en liten skrivelse där olika anekdoter rörande mitt liv under de senaste tre åren presenterades. Andra skribenter var fia, jenny, mira och evelina. min otroliga, fina FANTASTISKA och extremt fabulösa vänner. ni betyder så mycket för mig. puss puss puss!
De hade även knepat ihop en sång. Jag blev nästan nästan rörd till tårar (jag är ju trots allt cyniker too the bone) och det va sååå fint. Stämmor, kärlek och jag vet inte allt, mm mm mm!!!

fick en massa andra sköna presenter också.
* jägermeister i småflaskor (lek-potentialet här bör ej underskattas)
*äggklocka i form av en hamburgare
*en finfin gästbok
*tjusiga män med mustasch
*tjusig mans-pin utan mustasch
* "malin är en get"-tavla
*tuschpennor.... med mera.

förfesten fortsatte på bussen och sedan på deluxe. där dansade jag, drack rödvin ur petflaska, pratade med en socialdemokratisk-köttätande-idiotiskt Dilevafan från ingelstad ( "en kviga är en manlig ko" haha. roligt roligt), och så snackade jag väl en massa skit och minglade som vanligt antar jag.

vi drog också igång en kortare efterfest hos mig under morgonkvisten. jag, anna, evelina, johan och limpan (som förövrigt hade ett sjukt lyckat förstagångsbesök på deluxe verkar det som. sweet!) hängde, käkade vegetarisk viltpanna och lyssnade på p3 humor. tillexempel "permobil"-låten och nycirkusartisten katlas försöka att laga "SJU SORTERS APA!"

hoho. vilken höjdare.

i dag har anna, emma, pierre och jag skabbat oss. dvs käkat pizza och kollat på highschoolfilm.
Nice.
Nu på kvällen har jag, eve och helen pysslat.
klippdockor är förövrigt en underskattade konsform.

SNAFU bitches. i luv you alla!

1 comment:

Anonymous said...

Grattis sådär en månad i efterskott, sorry att jag glömde höra av mig. Har faktiskt tänkt på det länge, men men. Din födelsedag verkade ju väldigt trevlig ialla fall. Många kärleksfulla tankar från Helsingfors.