Saturday, February 24, 2007

en synnerligen gemytlig kväll

AS(viktigt eftersom det var kvällens ord)-trevlig kväll i går!
Först middag i glada vänners lag hemma hos finlöfet. i högsätet satt mamma och pappa finlöf. lena och ulf är fantastiskt roliga människor. lena tycker om att utöva sin formella makt och ulf har eventuellt ägt en blå toppluva under 1970-talet. ingen av dom lyssnar på mespop, det skulle eventuellt vara moneypenny i så fall.

efter den goda portergrytan med kidneyböner tog sig jag, evelina, johan, anna och pierre tillbaks till campus för förfest hemma hos johan o eve. senare slöt även sigge samt erik med sällskap upp. rödvinet flödade, gods-och gårdar-porrnoveller diskuterades, jag lufttorkade mina armhålor och fick en kärleksförklaring från pierre. det var fint heltenkelt!

sedan drog vi till sivans och rookie-turnén. vi hade missat det första bandet med vi såg viennaheat som va riktigt bra. jag har sett 18000 affischer, fått 15000 mail, men aldrig sett dom live, så det va skoj!

en massa roligt folk på sivans som inte brukar vara där. och så lilla karin förstås! Vilket ömt återseende. ett icke lika ömt återseende var basen. men jag älskar hans "glaset är till hälften fullt"-syn på livet. vänder någon ryggen mot dig på dansgolvet så se det som en invit att suga dig fast och "dansa sked". för alla del. jag var ju sjukt het.

agerade även regissör åt den håriga, satte pins i eves hår och drack öl.

efterfest hemma hos pierre. vi kollade på riget och drack mer rödvin. ernst hugo är så fin på taket när han håller danmark på knä med plutonium.

Nu: pizza?
Senare: melodifestivalshäng hos jass the ass

puss

1 comment:

Inte den som är den! said...

Att du ens TITTAR på melodifestivalen tycker jag är ytterst oväntat. Själv jobbade jag på scenknutens preimär ikväll. Know, im still hooked. Don't hate me.....