Friday, October 12, 2007

My darling Helen & en blå kanin

Pratade precis med Helen. Helen är så bra på så himla många sätt. På pepp, på uppstyrning och på att få en att inse att man faktiskt är något på spåren. Dessutom fick jag en massa bra & konkreta tips som jag ska använda i jobbet. Jag älskar bra & konkreta saker - särskillt när de levereras med garv och ärligt uppsåt.

Tror jag måste inse att jag inte kan jobba bra om jag inte mår bra. Alltså, jag mår inte dåligt nu - men jag måste hitta någon slags entusiasm över att vara där jag är nu innan jag tänker på att börja prestera en massa. Ibland känner man sig, även om man är omgiven av inspirerande folk - eller kanske just därför, som den minst kreativa & idéfattiga personen i stan. Det är det jag måste ändra på. Inte genom grubbel utan genom att skapa lite kreativt & social kaos.

Så, uppdraget för i kväll är som följer: Fylla Anna, Pierre och mig själv med en låda Mauro. Eventuellt grunda med en öl på sunkhak, och sedan dra in på Faluns nöjesetablissemang och ta alla med storm. Jag tror det kan funka...

1 comment:

m said...

sup särskilt pierre full. och om du ska fylla anna så gäller det att köra på när hon får ont i magen så hon blir för full för att känna det. annars håller hon sig mer eller mindre nykter hela kvällen.