Thursday, October 11, 2007

Bra grejer för stunden


  • Tartuffe, som är en fin liten kulturförening från Linköping. De kuskar runt med en portabel fotostudio och en massa skojfriska kostymer på diversse tillställningar, exemplevis Plurals höstting som jag tog del av i helgen. Kolla in http://www.tartuffe.se/ för flera heta (och även någon o-het) bilder på Mallan, och en het bild på (C)Hanna!
  • Scenkonst Dalarna behandlar mig med kärlek, kaffe och köksmöbler i blå kulörter. Foto följer när jag fotat.
  • Anna & Pierre kommer till Falu-stad i helgen. Tjoho! Tjoho! Anna har jobbat som coach i ett år, och tog sig ut på andra sidan fortfarande levande och vid sina sinnens fulla bruk... nästan (nåja, hon var aningens defekt innan). Om det finns biljetter kvar, vilkt jag ska kolla inom en halvtimmes tid, så ska vi bege oss på en liten klubbgrej... http://www.riksteatern.se/templates/Produktion____3440.aspx?deflan=05

Mindre bra är för tillfället:

  • Min lägenhet ser fortfarande ut som kriget, och det finns inga hyllor i mina garderober att lägga kriget offer i. Istället ligger krigets offer (mina kläder) kvar i högar på golvet och i sängen.
  • Allt knas med anställningskontraktet., Även om det är löst nu, så har dert varit och känns fortfarande lite struligt.
  • Vädret. Det kom snö i förmiddags. Nu regnar det småspik, som man säger. Eller isspik, vilket är den korrekta benämningen.

Längtar tills Malin kommer och målar mitt vardagsrum och Helene mina kösluckor. När gör ni det? Och vem fa-an ska ta hallen?

Puss

4 comments:

m said...

jag kan ta hallen när jag ändå är igång. jag lovar.

Anonymous said...

jag vill ta ta hallen, snälla säg att jag får. jag kan sväva ut och måla en blommig bård eller nått om du vill. snälla! snälla! snälla
puss

m said...

kärin verkar lite desperat. låt henne göra det... annars blir hon ledsen. och det är ändå hon som ska försörja oss till sommaren då hon skaffat riktigt jobb. låt henne måla hallen och göra blommig bård om hon vill.

Anonymous said...

Jag tror du har glömt mig redan!
Mira