Monday, July 09, 2007

Skansen tär på mitt bloggande!

Har haft tusen små roliga tankar under veckan som jag tänkt att jag borde skriva om, men när jag väl kommer hem om kvällarna är allt jag orkar att sätta mig i allrummet och kolla på det mest lättsmälta som för tillfället visas på tv:n (företrädelsevis extreme home makeover, eller ännu hellre reprisen på förra veckans extreme home makeover)

Bildbevis på mitt yrkesarbetande inom kultur/turistnäringen ser ni här intill. Det är icke tillåtet att fotografera med blixt inne i Delsbogården, vilket jag redan kan förmedla på ett flertal olika språk (inklusive kroppsspråket), detta i kombination med min kamera ger bilden dess kackiga kvalité. Men jag gillar´t, dels känns det mer artonhundrish dels syns jag inte lika väl. Ho ho ho....

Eftersom jag jobbade på festivalen i början av veckan jobbade jag i dag min åttonde dag i sträck. I morgon blir det min nionde, sedan är jag ledig... Trött & shleten är jag, men jobbet är helt ok om än lite långsamt. Har redan kunna konstatera att det finns "vårdkvinnor" även på Skansen, men också en hel del coola katter.

Släppte på moralen och festade med sanna & mad mad´s i fredags. Började hemma hos sanna med att dricka rödtjut. Sedan blev det en (1) öl på söder. Det bästa på hela kvällen var kanske tuben till stan...


.... alternativt när jag drog ett skämt om att jag kan få min vagina att gå ur led. Det var också väldigt roligt förstås...
Förövrigt tycker jag att det är tragiskt att både povel ramel, alice timander och framför allt Git Gay har gått ur tiden. Vad ska nu ske med sveriges glamour!?
Jag och magnus brukade ibland leka en asbra lek där Git Gay var en viktig ingrediens.
Så här gör man när man leker den: Ta valfri filmtitel, t.ex "tre män och en baby". Byt ut valfritt ord mot "Git Gay", t.ex "Tre män och en Git Gay" alternativt "Tre Git Gay och en baby". Sjukast/störigast/jobbigast vinner. Min personliga favorit är den gamla Hugh Grant klassikern "Mannen som gick upp för en kulle och kom ner från Git Gay"
Mycket nöje!

6 comments:

Anna said...

du är fabulöst vacker i din delsbodräkt!

mitt bidrag: git gay ship! tjoohooo!

jag vet, skitdåligt, men jag försöker iaf!

karin said...

god damn, you'r HOT!

jag föreslår att vårt nya manifest är "3 på 45"! alltid gångbart i alla lägen
pusspuss

Anonymous said...

Jag blev helt bestört när jag läste att Git Gay hade dött! Hon utgjorde ju praktist taget grunden för Hugh Grant's enorma karriär!

Live free or Die Git Gay (Live Free or Die Hard, eller Die Hard 4.0 som den heter i sverige)

mal the pal said...

snarare live git gay and die hard. tjo!

Elin Bergqvist said...

Jag såg att du hittade till min blogg, så roligt! Du ser så söt ut i Delsbodräkten, villken outfit! Förresten så blir det kanske en hel emmabodafestival för min del, är jäkligt sugen på det nu och jag kanske får ledigt. Annars åker jag hem på torsdagskvällen jobbar fredagen och åker till festivalen igen efter jobbet.

Nu ska jag också ge mitt Gitt Gay-filmtips, Sagan om Narnia: Git Ga och Lejonet

Anonymous said...

mallan, mallan, mallan... du måste snart sluta på skansen. denna torftiga sommarbloggning är inte att glädjas över... *suck* särskilt inte nu när jag har internet hemma och kan kolla din blogg ett par gånger i timmen.

hur som helst, git gay... ja, vad kan man säga? vilka filmers titlar har inte redan blivit alternerade för att glädja oss? kanske git gay - barbaren? bring it on - git gay?
git gay - all or nothing?