Tuesday, July 24, 2007

Little Tadjik

Little Tadjik som jag kallar henne är min söta granne. Hon är 25 som jag, kommer från tadjikistan och she cracks me up everytime!
Här om dagen hade vi ett roligt samtal. Referat nedan;

LT: Why you don´t have boyfriend Malin?
M: Well, I don´t know really...
LT: You had?
M: Yes, I had for 5 years. And I´v been singel for 2 years.
LT: Thats so looong!
M: Yes, five years thats....
LT: NO TWO YEARS!
M: Meeeeh....
LT: How long whitout sex?
M: Ooh, weeeeell, not that long! hahaha...
LT: Good, if you go to long whitout i think you can be sick?!
M: Euuuh?
LT: Yeeees, i think?
M: You mean frustrated?
LT: NO siiiiick... It´s easy if you are boy, then you can do yourself (runkgest i luften)
M. Weeeeeeell, actually..... Hahaha...
LT: Whaaaaaaaat? Noooooooo!?
M: Eh, yes...
LT: How???

Sjukt rolig dialog. Nästan lika roligt som när little Tadjik hade blivit stött på av en "two meters tall blond lesbian" på tunnelbanan. Ja, varför skulle annars en svensk kvinna börja prata med henne. Ho ho ho. Kulturkrock is da shit! I luv it!

Drack öl med Mats, Methi & Celeste från Jazzfestivalen i går och jag återberättade denna episod. Vi började spåna om att svenskar är ett "do it yourself kind of people" och att man borde kunna köpa dildos i platta paket på ikea. Men sedan kom vi fram till att insatsnyckeln man får med i paketen kanske räcker bra. Bara men snurrar tillräckligt fort....

Ja herregud. Alltid måste det spåra ur...

1 comment:

Anonymous said...

hyyyysteriskt rolig människa mallan! föreviga henne med bild alternativt video, be henne föra dialogen igen så att jag får se hennes ansiktsuttryck!