Monday, February 11, 2008

Things to die for

I går var jag och min kära mor på Möbel & Designmässan i Älvsjö.

Mycket saker att kolla på, men tyvärr tyckte jag inte att det var så mycket som var revolutionerande. Kändes ganska mycket som att gå på IKEA. Till och med fiket serverade IKEA-mat och IKEA-kladdkaka. Inget fel på det, den var god som fan - men ändå...

Min moder provade mängder av korgmöbler och jag blev förtjust i en bricka med flamingomotiv. Inget revolutionerande som sagt.

Riktigt kul var dock den lilla designmarknaden Designboom med unga internationella designers.
Utsikten att få shoppa var ju också något som tände en liten gnista i mitt öga. Och så plötsligt låg de bara där. Plåböckerna som fick mitt 80-talist nostalgiska, popkulturella hjärta att dunka mycket mycket snabbare. Kanske världens hetaste plånböcker - modell kasettband! Galet snyggt och väl värt sina 180 kr, även om jag sökert skulle kunna sy en egen i en handvändning. Men det är verkligen en så bra idée att den bör premieras.


2 comments:

Anna said...

åhhh, jag vill också ha!

Anonymous said...

guu, du är ett sånt popsnöre, sanna mina ord.