Thursday, February 14, 2008

Mediahora med stressdrömmar

I dag har jag varit en såkallad mediahora.
Dvs, om man med mediahora menar att jag har figurerat i media - vilket jag har.
Regional radio to day, lokal press to morrow - i hope.
Sedan eventuellt regional talkshow, men det är inte klart ännu, det måste jag sälja in först. Hehe.

Annars en schysst dag efter en hemsk natt.
Eller, natten om man räknar timmarna mellan att jag somnade (01:00?) till dess att jag vaknande (04.59 - sharp!), var väl helt ok. Det var ju timmarna mellan 05:00 och 07:30 som var pinan. Vände, vred, grubblade, våndades, mådde dåligt och kunde inte sova.
Sedan somnade jag och drömde en grotesk stressdröm om en obehaglig fönsterputsare med snaggad frisyr och små runda glasögon som hängde in genom fönstret, en konstig toalett av trä och utan lås på dörren som jag delade med resten av hyresgästerna i huset, hål i golvet och personer med mycket hår som ramlar över mig och inte går att flytta på.

Försökte flera gånger i drömmen vakna ur drömmen. Liksom resonera - "detta är en dröm VAKNA". Har rätt ofta den typen av drömmar, och ofta vaknar jag då i drömmen och inser att allt var en dröm - men så händer något annat bissart istället och drömmen fortsätter, fast då tror jag ju såklart att jag redan är vaken. Är ni med?

Nu ska jag sätta mig och fundera på hur mycket cash som man kan intyga sig själv att det är ok att bränna på en helg. Ich bin in das val und das kval... så att säga.

Puss

1 comment:

Anna said...

Man kan tänka sig att bränna en hel del cash på en helg, eftersom det bara är lite drygt en vecka kvar tills nästa löning och man har en ganska ok lön (som du har om du har samma lön som jag hade)... Har man dessutom vart borta en del i jobbet den senaste månaden kan man casha in traktamente... och då kommer hela saken i ett nytt ljus! :) Man kan också se pengabränning som drömterapi om man vill...

Bara ca 2 månader tills du får fint besök! Åh, jag vet, sjukt dåligt att vi inte kommit förr men vad gör man! :) kram!