Thursday, May 08, 2008

Skolk, fest & roadtrips

Jag har hört talas om att det finns något som heter "komp".
Sånt sysslar jag ju nu inte med. Det låter nämligen mycket roligare om man kallar det "skolk" istället. Mer njutbart liksom...

Med tanke på hur lite jag har att göra nu, näst sista veckan på jobbet, passar det utmärkt att skolka en eftermiddag. Jag har ägnat mig åt skoshopping (för kanske första gången i mitt liv gick jag in i en affär, provade ett par sommarskor och köpte dom! Var tvungen att ringa min kära moder direkt när transaktionen var genomförd och hon höll på att köra av vägen i ren chock) samt inhandlande av läppstift, klänning & lite annat smått och gott.

Senaste veckorna har annars varit mycket trevliga...

Förra helgen hade jag äntligen mitt Open Jam i Borlänge.
Det var en upplevelse. Rätt så positiv sådan på det stora hela.
Fina artister, fina riks och fina U. Kolla filmen på mina talangfulla och fina kiddos - jo kiddos, oavsätt ålder... http://www.openjam.se/region/main/

Förra måndagen roadtrippade jag tillsammans med nya bekantskapen Mau till Östersund. Där var det bäddat för mycket trevligt coachhäng i dagarna tre. Dagarna fylldes med fina teaterchefer, uggleinköp, häng med gymnsiepolaren F, mjukglass, thaimat, öl i lobbyn och öl på pirat/local pub, nördsnack och diversse annat.

Och förrförra helgen roadtrippade Malle, Emma, Fia, Anna & Pierre till Falun från södern. Erik P slöt upp från tåg och jag började naturligtivs min guidning av Falun genom att visa upp de fantaaastiska slagghögarna! Dom är ju nämligen kalas. Ett wasteland mitt i city...

Tillsammans med Olof, A & Mau blev det sedan houseparty i min lägenhet. Eller... snarare utanför, det var ju där alla möbler hamnade inför gårdsgrillningen.

Festen landade tillslut på Harrys, såklart, vi är ju i Falun trots allt. Men, jag vill minnas att det var riktigt trevligt där! Rent ut av kan det ha varit årtiondet knasfylla för min del. Vilket t.ex yttrade sig genom att jag träffade på den märkliga bekantskapen Kvantitets-Björn samt åkte omkring tjutande av skratt liggandes raklång i en raggarbil fram på småtimmarna....

I kväll blir det chill med gamla vännen K, som jag träffar allt för sällan.
I morgon bär det av till Nyköping för Plurals Vårting.
Lördag far jag till K-sund, hämtar bilen, åker till Västerås, kollar Burmatjejernas gala, åker till K-sund igen och sover. Söndag, åker till Stockholm - är där på jobb Mån-Tis. Tisdagkväll far jag till Falun igen. Ons&Tors är ungefär 50/50 jobb och packning av flyttlådor. Fredag jobbar jag halvdag, sedan far jag till Växjö. Där är jag faktiskt ledig på riktigt ända fram till tisdag då jag ska snacka för KUP (och det är ju inte heller arbete direkt, snarare ett skojigt litet uppdrag). Sedan back to Falun, eller Kvicksund? Måste till Västerås också och lämna saker... Damn, i'm confuzed!
Puss puss

No comments: