Wednesday, November 14, 2007

Hemsida á 1995


Dagens mission har varit att sätta sig och skriva mitt livs mest massiva "to do"- list.
Den blev lång, innehöll en region, fyra landskap och sjukt många kommuner.
I dessa sjukt många kommuner sitter det även übersjukt många kultur&fritids-sekreterare.
Jag tänker att dem vill jag nog ha ett snack med, så jag satte mig ner i uppsåt att maila dessa människor.

E-posadresser till kommunarbetare hittar man väl bäst på kommunernas hemsidor, tänkte jag... naiv som jag är.

Den frustrationen jag upplevt i dag när jag kämpat mig egenom ett hav av ologiska tankegångar, fula typsnitt och ickefungerande länkar är massiv, massiv i tell you!

Korad till Dalarnas värsta hemsida, av mig i den auktoritära rollen som Pluralcoach samt i rollen som "en god medborgare som vet vad som är snyggt och vad som inte är det", är
med motiveringen: "Sidan skapar i mig en enorm frustration och känns mest som en skarp smäll i bakhuvudet där min snille-och smak-gen ligger och kurar skymning.It´s like 1995 all over again!"


Och vinnaren ääääär.... ÄLVDALEN! Tjohooo! Check it out! http://www.alvdalen.se/

4 comments:

Anna said...

uäh! jag håller med dig mallan... fruktansvärd!!! :) kämpa på! kram kram

m said...

jag backar upp ditt val. tycker att vi ska skicka dem ett diplom där det står att det blivit rankade till landskapets sämsta hemsida. vad tror du?

Anonymous said...

jag tyckte den var snygg

Anonymous said...

haha! Jag kommer inte ens in på sidan det står fel vid sidhämtning!